Zahraniční SEO » Blog » SEO restart 2018: SEO ve Státech – materiály a Slido

SEO restart 2018: SEO ve Státech – materiály a Slido

Děkuji všem za pozornost a zpětnou vazbu k mé prezentaci Jak se dělá SEO ve Státech. Přikládám mou prezentaci a odpovědi na dotazy. Pěkný den!

Odkaz na šablonu obsahového plánu

https://tinyurl.com/ContentPlan-seorestart

Web má pouze 40 % lokálních podniků. Myslíš, že tady to je jiné? Pokud ano, tak proč?

Našel jsem pěknou statistiku na webu statistikaamy.cz. Podle něj nemá vlastní web ani sociální sítě 20 % malých firem (data z roku 2016).

malé firmy cz

Potvrzuje i to, o čem jsem mluvil, že Česko si nevede špatně i v porovnání s ostatními zeměmi (v článku je i mezinárodní srovnání). Důvody jsou z mého pohledu kulturní – v USA jsou daleko silnější komunity než u nás a funguje tam stále ještě tradiční způsob obchodu. Zároveň je horší dostupnost vzdělání v porovnání s ČR. Jsou příklady českých firem, kteří si založili pobočku a díky využití lokálních digitálních kanálů zakrátko porazili místní konkurenci. O něco podobného se teď snaží např. startup Legito.

Liší se SEO v zahraničí od našeho? Je to jen větší konkurence = nutno více bojovat o každé téma?

U konkurenčních trhů typu USA je to bezesporu obrovská konkurence. Spíše než „bojovat“ bych pojmenoval tu strategii „být chytřejší“, protože na sílu (např. kvantitou backlinků) nikoho neporazíte. Takže např. strategie založené na slabinách konkurence fungují dobře – viz má prezentace.

Druhý důležitý aspekt, se kterým zápasíme, jsou kulturní rozdíly. Píšeme na toto téma různé studie – můžete si třeba přečíst, jak se Walmartu nedařilo v Japonsku a kdo za to může.

Využívate na off-page SEO aj PR články? Ak áno, existuje na to služba v USA ako v CZ placla.cz?

PR články jako pojem jsou pro nás passé. Když vydáváme nějaké články na externích zdrojích, využíváme např. Medium – mají dobrý systém hodnocení a propagace úspěšných postů. Nebo oslovujeme různé blogy, předem ručně vybrané, a nabízíme jim publikaci originálního obsahu, který sami vytvoříme.

Z principu v Americe tato služba nebude fungovat, protože skutečně dobří bloggeři nemají dostatečnou motivaci reagovat na poptávky. Chodí jim totiž několik desítek nabídek denně e-mailem z celého světa.

Jako alternativu bych doporučil UpWork, kde můžete narazit na velmi dobré copywritery, kteří mají svůj blog – ti primárně reagují na poptávky po copywritingu. Když je téma zaujme, mohou ho vydat na svém blogu.

Bude konec síťové neutrality problém a přijde to k nám?

Problém to jistě bude, ale jestli to přijde k nám, těžko předvídat 🙂

Jak moc je nutný v US řešit SEO pro Bing a DuckDuckGo?

Řešit, ve smyslu vytvářet separátní strategie, určitě ne – zčásti kvůli minoritnímu podílu Bingu a DuckDuckGo, zčásti kvůli poměrně malým rozdílům v algoritmech Google a Bing. Rozhodně se nejedná o takové rozdíly jako Google a Seznam. Zde jsou dobře vysvětlena specifika algoritmu Bingu.

Určitě ale doporučuji čerpat z Bingu návrhy klíčových slov – to umí např. Marketing Miner.

 

Doufám, že se vám prezentace líbila. Budu rád za zpětnou vazbu. A můžete mrknout i na naše služby 🙂