Zahraniční SEO » Nejznámější zahraniční vyhledávače

Nejznámější zahraniční vyhledávače

Ve světě existuje bezpočet internetových vyhledávačů. Z pohledu optimalizace se vyplatí soustředit se zejména na několik z nich. Na ty, které si drží největší podíl celkového vyhledávání a odpovídají na naprostou většinu vyhledávacích dotazů na internetu.

Vyhledávač Google

Google je jasným lídrem mezi vyhledávači takřka po celém světě. Nabízí vyhledávání snad ve všech významných jazycích, pro které má smysl vést upravená vyhledávání.

Internetový server YouTube

Je v dnešní době druhým největším vyhledávačem. I když je tento gigant řazen spíše k tzv. webům pro sdílení videí či sociálním sítím, nelze jej s více než 4 miliardami hledání měsíčně podcenit jakožto vyhledávač. Jak správně používat YouTube pro vyhledávání? Nezapomínejte na popis videa, názvy videa, název souboru a štítky u videa. A to je jen začátek.

Vyhledávač Yahoo!

V této době se v této společnosti udály velké změny. Dotáhl se prodej a novým vlastníkem je americký telekomunikační gigant Verizon. Vyhledávač společnosti Yahoo! byl dlouhou dobu největším konkurentem Googlu. Pro finanční a materiální náročnost udržování špičkového vyhledávače se ale Yahoo! nakonec rozhodlo přejít k technologii Bing.

Yahoo vyhledavac

Zdroj: www.yahoo.com

 

Chcete, aby se váš web objevoval v zahraničních vyhledávačích? Obraťte se na profesionály na zahraniční online marketing!

 

Vyhledávač Bing

Bing je dalším pokusem Microsoftu získat větší díl světového trhu s vyhledáváním. Dříve také nazývaný jako MSN Search. Progresivní je zejména na americkém trhu, kde si postupem času získává stále významnější podíl. Má také svoje Bing Ads. Bing se snaží bojovit proti Googlu tím, že vám poskytne při vyhledávání mnohem více dat ze sociálních sítí. Bing má také novou funkci – vyhledávání podobných obrázků.

vyhledavac bing

Zdroj: www.bing.com

Čínský vyhledávač Baidu

Nejpoužívanější čínský vyhledávač, který po částečném stažení Googlu z čínského trhu v roce 2010 ještě navýšil svůj už tak velký podíl. Se zázemím, které mu čínský trh poskytuje, začíná Baidu začíná expandovat i do dalších, prozatím asijských zemí. Je zde aktivní cenzura ze strany čínské vlády. Mezi zajímavé funkce může patřit Baidu Knows (ta slouží pouze registrovaným členům pro sdílení vědomostí a zkušeností, je to taková online poradna) a Baidu Encyclopedia (nejrozsáhlejší čínská encyklopedie).

vyhledavac BaiduZdroj: www.baidu.com

Ruský vyhledávač Yandex

Yandex je lídrem ve vyhledávání v Rusku.

yandex vyhledavac

Yandex “bojuje” s Googlem už pěkně dlouho. Jako protipól spustil Yandex v anglické verzi. Místo Adwords používá Yandex.Direct a Yandex.Store.

yandex store

Zdroj: www.yandex.com

Zatímco Google dosahuje na nějakých 35 % podílu na ruském trhu, Yandex se drží kolem 57 % a dá se předpokládat, že náskok, který má Google díky Androidu na mobilech (cca 54 % oproti 44 %) se po zmíněném rozhodnutí antimonopolního úřadu minimálně zmenší. (Zdroj: http://www.cnews.cz/, 2015). Yandex také plánuje rozšíření do Evropy, prvním ze států, kam Yandex expandoval je Turecko.

Jihokorejský vyhledávač Naver

Naver je posledním z trojice velkých zahraničních vyhledávačů, které na svých domácích trzích dokáží držet vedoucí podíl. Naver pochází z Jižní Koreje a mimo ni operuje i v dalších zemích, jako třeba Japonsku.

Je podobný našemu Seznamu. Má také svou PPC reklamu. Každý uživatel si může bezplatně založit svůj blog. Výhodou ale oproti Google je, že si můžete vybrat, jakou část blogu chcete mít zpoplatněnou. Jihokorejští blogeři tak mohou vydělávat na svém obsahu.

vyhledavac naver

Zdroj: http://section.blog.naver.com/

Naver nediskriminuje tzv. „uncrawlable“ stránky – weby, které nejsou přístupné vyhledávačům.

Chcete, aby se váš web objevoval v zahraničních vyhledávačích? Obraťte se na profesionály na zahraniční online marketing!