Zahraniční SEO » SEO pro Rusko

SEO pro Rusko

Rusko, internetový gigant

Mezi roky 2011 a 2012 došlo k více než desetiprocentnímu nárůstu počtu uživatelů internetu v Rusku. Od té doby již není růst tak markantní, ale přesto dále pokračuje. V roce 2011 mělo přístup k internetu „pouze“ 49 % populace, zatímco v roce 2016 to bylo již 71,3 %. Nárůst se sice zpomaluje, ale přesto to znamená více než 100 milionů uživatelů ruského internetu. Takto obrovský potenciální trh by nebylo dobré přehlížet.

Zdroj: http://www.russiansearchtips.com

Yandex, nejoblíbenější vyhledávač v Rusku

Na ruském online trhu bezesporu dominuje vyhledávač Yandex. Hned za ním následuje Google, který je na ruském trhu druhým hráčem. Tento trh je vyznačuje svými typickými znaky a zvláštnostmi. Google AdWords sice může být v Rusku skvělým odrazovým můstkem, avšak Yandex má svou vlastní inzertní platformu Yandex.Direct, která je na ruském trhu největší a je neradno ji přehlédnout. Ruská SEO kampaň zaměřená na Yandex je zcela odlišná od kampaně pro Google a k jejich úspěšnosti jsou zapotřebí detailní znalosti specifik ruského trhu.

Vlastní sociální síť

Obrovská popularita sociálních sítí se nevyhýbá ani Rusku, nicméně Facebook se umisťuje až kolem jedenáctého místa mezi nejnavštěvovanějšími webovými stránkami. Suverénní jedničkou v návštěvnosti je alternativa Facebooku a to stránka VK.com (dříve “V kontakte”). O její obrovské popularitě svědčí fakt, že v kategorii sociálních sítí je celosvětovou dvojkou. Jedná se však o primárně ruský fenomén – 62 % návštěvnosti na této stránce je z Ruska, následuje Ukrajina se 17 %, ostatní země se již pohybují v jednotkách procent.

Nesmírné popularity – v Rusku čtvrtá nejnavštěvovanější stránka – dosahuje také Odnoklassniki. Jedná se sociální síť spojující převážně spolužáky. Je populární nejen v Rusku, ale i v zemích bývalého Sovětského svazu.

Pokud tedy chcete oslovit uživatele internetu pomocí sociálních sítí, Facebook v Rusku příliš nevyužijete, ale budete se muset zaměřit na jejich vlastní specifické stránky.

Chcete proniknout na ruský online trh? 

Kontaktujte nás

SEO pro Rusko

Jaká úskalí je potřeba brát v úvahu při práci s ruštinou

Nejrozšířenějším slovanským jazykem je ruština, kterou se hovoří na velkém území dnešního Ruska a také v zemích bývalého Sovětského svazu. Ruštinu používá přibližně 150 milionů lidí, jsou to převážně obyvatelé Ruska, ale i dalších zemí východní Evropy. Rusky také mluví mnoho obyvatel Izraele a USA.

Úskalí, na která by si SEO specialista měl dát pozor při práci v ruském jazyce a v ruských vyhledávačích, není málo – především je to ruská abeceda (Cyrilice), kterou by měl být psán veškerý obsah mimo URL – ty se přepisují do latinky. Ruština má také svá specifická gramatická pravidla, která komplikují výběr správných klíčových slov.

Naše služby v oblasti SEO, PPC a online PR v Rusku

Chcete vylepšit svou prezentaci v ruských vyhledávačích? Využijte našich služeb v oblasti SEO. Kampaně mezinárodní SEO, vícejazyčné PPC a online PR vám pomohou oslovit vaše klienty v Rusku. Díky spolupráci s ruskými rodilými mluvčími a lokálními kulturními znalostmi zajistíme tu správnou podporu, která je k úspěchu na ruském trhu nezbytná.

Chcete, aby byl váš web vidět v Rusku?
Obraťte se na profesionály na zahraniční internetový marketing.