Zahraniční SEO » Internetová reklama v Polsku a SEO pro Polsko

Internetová reklama v Polsku a SEO pro Polsko

Polsko patří rozlohou mezi největší státy Evropy, zaujímá desáté místo,
a má přes
38 miliónů obyvatel. Z tohoto důvodu je také velmi populárním státem z hlediska ekonomiky a expanze firem.

Popularita internetu v Polsku

Každoročně roste také počet uživatelů internetu v Polsku. což dokládá statistika níže. Za první pololetí roku 2016 mělo Polsko přes 27 miliónů uživatelů internetu, od roku 2008 stoupl tedy tento počet o 7 miliónů.

 

poland pocet uzivatelupocet-uzivatelu-internet-polsko

Zdroj: Internet Live Stats

Velký nárůst v počtu uživatelů internetu je předvídán také v souvislosti se zvyšujícím se počtem nákupů přes internet. V roce 2015 vzrostl online prodej o 21 % (Zdroj: Retailresearch.org). Můžeme tedy tento trh považovat za vhodný pro vstup dalších firem. Online nákupy budou stále více a více populární. Tabulka dokládá, že lze předvídat další nárůst počtu uživatelů internetu i v dalších letech.

Stejně tak je v Polsku i nadále důležité odvětví maloobchodu. Většina online maloobchodních prodejců má stále svůj kamenný obchod, téměř 47 %z nich. To znamená, že marketingová strategie by se měla zaměřovat spíše na vícekanálovou distribuci (Zdroj: Mamstartup.pl).

Co nakupují zákazníci v Polsku?

Mezi produkty, které jsou v Polsku v oblibě, patří online nákupy elektroniky, oblečení, knih.

graf-polsko-produkty-online

Zdroj: www.postnord.com

Zákazníci v Polsku preferují přímou platbu prostřednictvím své banky, dobírku nebo platbu pomocí PayPal účtu.

Sociální sítě v Polsku

Sociální síť Facebook také v Polsku stále patří mezi oblíbené nástroje marketingové strategie, co se týče komunikace. Podívejte se na zajímavou infografiku na toto téma.

sotrender_facebook_2016-01

Zdroj: sotrender.com

Další sociální sítě – Pinterest, YouTube, Twitter patří také mezi oblíbené sítě především u mladší populace v Polsku.  

Sociální síť Instagram zaznamenala velký nárůst. Podle NapolenCat.com se zvýšil počet uživatelů od srpna tohoto roku o 500 tisíc.

instagram-polsko

Mezi profesními sociálními sítěmi je jedničkou LinkedIn a také Goldenline.pl. Oblíbené sociální sítě byly také Grono a Gado-Gado.

Nelze opominout ok.ru a Nasza Klasa, které patří mezí oblíbené sociální sítě podobného typu jako náš český web Spoluzaci.cz.

Polské vyhledávače

Polský trh ovládl jednoznačně Google.pl. Mezi další vyhledávače patří Wirtualna Polska, Onet.pl, Interna.

Chcete získat zákazníky z Polska?

Kontaktujte nás

 

Analýza a SEO strategie jsou nezbytnou součástí pro vstup na polský trh

Kompletní SEO strategie je důležitým bodem a měla by být detailně zpracovávána
a vyhodnocována. Doporučujeme začít analýzou klíčových slov. I když tvoříte jazykovou mutaci v polské verzi, je nutné analyzovat četnost vyhledávání klíčových slov pro daný trh. Nedoporučujeme obecný překlad již existující české mutace. Každý trh má jiný slang

a uživatelé internetu vyhledávají sice stejný „předmět“, ale vyjádřený jinak. Samozřejmě, že toto neplatí pro všechna slova, ale víte, kterých se to týká?

Analýza polské jazykové mutace

Historie Polska je bohatá a dlouhá, proto není překvapivé, když řekneme, že Polsko patří mezi multikulturní státy. Technicky a jazykově dobře zvládnutá polská jazyková mutace spolu se správně nastavenými technickými faktory, které odpovídají polským standardům – teprve to vše je základem pro úspěšné SEO v Polsku.

Copywriting v polském jazyce

Jednou ze základních podmínek je nechat si vytvořit obsah stránek polskými rodilými mluvčími a ten pak publikovat napříč polským internetem – sociálními sítěmi, diskusemi, magazíny a dalšími weby, aby získal co největší dosah. Určitě vás napadá, zda lze použít i osobu, která není rodilý mluvčí, ale výborně ovládá polštinu? Ano, to je možné, ale nemusí to přinést takový efekt, jaký očekáváte a potřebujete. Rodilý mluvčí zná kulturní nuance a zvyklosti, které zákazníci z Polska používají pro vyhledávání, ví, jakým jazykem mluví lidé mezi sebou. Proto doporučujeme využívat spíše rodilého mluvčího namísto člověka s „výbornou“ polštinou.

Pokud potřebujete zajistit veškerou tvorbu svých stránek rodilým mluvčím, napište nám.

Budování zpětných odkazů v Polsku (linkbuilding)

Kvalitní zpětné odkazy z polských serverů jsou základem pro úspěch polské jazykové mutace vašich stránek. Nezapomeňte se registrovat do nejrůznějších katalogů služeb
– ať obecně či specificky zaměřených (zejména těch z oblasti zboží).

Vyhledávejte tematicky zaměřené weby, kde se diskutuje o typu právě vašeho podnikání, a stejně tak neopomeňte různé influencery či blogery. S blogery si můžete vyměňovat obsah a také zpětné odkazy. Zajímavou cílovou skupinou jsou například maminky na mateřské dovolené nebo blogy o vaření.

Nemáte nikoho, kdo by vám pomáhal s jazykovou mutací vašeho profilu na sociálních sítích? Potřebujete skutečně takový profil, nebo vám stačí ten původní
v češtině či v angličtině? Ozvěte se nám, můžeme vám pomoci.

Činnost na sociálních sítích

Pro efektivní využití sociálních sítí nestačí pouze vědět, jak komunikovat, ale je třeba také znát místní poměry, reálie a trh všeobecně. Zajistíme, aby vaše komunikace na sociálních sítích byla relevantní tématům, která jsou v Polsku aktuální.

 

Chcete získat zákazníky z Polska?

Kontaktujte nás