Zahraniční SEO » SEO pro Čínu, optimalizace pro Baidu

SEO pro Čínu, optimalizace pro Baidu

V následujícím textu vás seznámíme se čtyřmi základními a důležitými kroky, které vám pomohou v prosazení na čínském trhu. Zvýšíte svůj potenciál a vaše firma bude představena skutečně značné části čínské komunity.

SEO pro Čínu

SEO strategie pro čínské uživatele

SEO v Číně je jiné než v Evropě především proto, že místní kultura, a tedy i chování na internetu jsou specifické. Čínský internet převálcovaly vyhledávače Baidu, Alibaba, Tencent a Sina.

V roce 2015 počet aktivních uživatelů internetu v mobilu prostřednictvím vyhledávače Baidu měsíčně dosahoval 657 milionů (zdroj: prnewswire.com). Počet marketingových zákazníků přesáhl 600 000, což rozhodně není zanedbatelné.

Níže vám představíme čtyři důležité kroky, které vám pomohou potenciál vaší firmy maximalizovat a jít tou správnou cestou s vědomím, že budete vaši firmu představovat skutečně velké části čínské komunity.

#1 Klíčová slova pro čínský trh

První podmínkou je pochopit společný jazyk, kterým se v Číně hovoří, což je zjednodušená nebo také standardní (mandarínská) čínština.

cina-jazyk

Zdroj: © Statista 2016

 

Ujistěte se, že skutečně vždy používáte tuto formu čínštiny, protože té rozumí jak Baidu, tak i vaši potenciální zákazníci. Baidu má také svůj vlastní nástroj pro návrh klíčových slov.

Myslete také na to, že v Číně panuje tvrdá cenzura internetu. K zakázaným tématům patří například:

  • demokracie, lidská práva,
  • politika čínské komunistické vlády,
  • diktátorství, despotizmus,
  • některá pornografická témata,
  • červené Ferrari (metafora pro kulturní revoluci).

Jejich kompletní seznam naleznete v článku na Wikipedii: List of blacklisted keywords in China.

#2 Místní hosting

Dalším důležitým krokem je ujistit se, že design a struktura vašeho čínského webu jsou přístupné co možná největšímu počtu uživatelů na čínském trhu. Nezapomeňte, že pokud stránky připravujete pro uživatele za hranicemi Velké čínské zdi, internetové připojení bývá pomalejší.

#3 Buďte na čínských sociálních sítích

Celkově je Čína brána jako svět, který investuje do inovací a rychlého přizpůsobení se trhu. Jaké sociální sítě byste měli znát?

Qzone

Podobně jako prostor MSN je Qzone další produkt účtu QQ. Přestože disponuje obrovským množstvím uživatelů (okolo 712 milionů), připomíná spíše osobní prostor a jeho uživateli jsou především teenageři. Informace jsou obvykle šířeny mezi fanoušky formou článků.

cina-socialni-site

Zdroj: adage.com

Weibo

Sociální síť má 261 miliónů aktivních uživatelů měsíčně. Podobně jako Twitter je Weibo v Číně nejpopulárnějším mikroblogovacím systémem současnosti. Hlavními uživateli jsou generace 80. let a mladší. Informace lze šířit zprávou, obrázkem nebo jako video. Většina čínských podniků zde má ověřené firemní účty. Avšak s narůstající popularitou WeChat loajalita zdejších uživatelů klesá.

WeChat

Wechat zaznamenal od roku 2010 velký nárůst. Eviduje měsíčně 818 milionů aktivních uživatelů.

wechat

Je zde sice podobnost s WhatsApp, ale WeChat nabízí více funkcí zdarma. Je velmi populární u majitelů chytrých telefonů – až 639 miliónů. Díky aplikaci Wechat můžete například zaplatit elektřinu nebo nahlásit zločin. Nyní se aplikace rozšířila také na území Jihoafrické republiky. Podniky si mohou zaregistrovat veřejné účty a přizpůsobit je svým potřebám pomocí vývojového režimu. Nyní se testuje nové rozšíření Qiye Weixin nebo Enterprise WeChat pro použití ve firmách.

Mezi sociální sítě můžeme zařadit také RenRen, který je podobný Facebooku.

A co “konkurence” YouTube? Můžeme mluvit o třech hráčích: 56.com, Tudou.com, Youku.com.

youku-china

Zdroj: Youku.com

Existuje také řada dalších produktů Baidu, které byste neměli opomenout:

  • Baidu Tieba – jedno z největších diskusních fór v Číně představujících většinu online komunity, kam jsou zadávána klíčová slova a pak zahajovány diskuse.
  • Baidu Baike – webová encyklopedie velmi podobná Wikipedii.
  • Baidu Zhidao – umožňuje komunitě klást otázky a získávat odpovědi; podobně jako Quora.

#4 Pozor na některé technické odlišnosti

Dávejte si pozor na některé typy softwaru jako například JavaScript nebo Flash Player, které nejsou čínským vyhledávačem Baidu podporovány.

 

Chcete využít příležitostí, které vám čínský trh nabízí?

Získejte náskok před svými konkurenty. Jako jediní SEO specialisté máme reálné zkušenosti na tomto trhu – kontaktujte nás!

Kontaktujte nás

 

Čína je budoucí internetovou jedničkou…Buďte u toho!

Navzdory tomu, že Google procentuálně patří mezi nejoblíbenější vyhledávače na světě, v Číně tomu tak kupodivu není. Tam totiž k vyhledávání obsahu na webu používá Google po značné cenzuře ze strany Číny z počtu všech uživatelů internetu pouze něco přes 6 % a namísto něj mnohem raději sáhnou po Baidu; zde počet uživatelů přesáhl 600 tisíc aktivních online marketérů.

graf-cina-google

Analýza klíčových slov v čínštině

Uvažování o produktech a službách se v Číně zcela liší od uvažování Evropanů. Pro zpracování doporučujeme používat Baidu Keyword Research Tool. Stejně tak je vhodnější a výhodnější využívat služeb rodilého mluvčího, který zná veškeré zvyky tohoto státu.

 

Více o tom, jak pracovat s vyhledávačem Baidu, nejdete v našem článku.

Copywriting v čínském jazyce

Copywriting pro tento stát je dost specifický, proto doporučujeme outsourcovat tyto služby specialistům, kteří mají s čínským trhem zkušenosti. Zkuste nám napsat a uvidíme, co se dá dělat. Zajistíme tvorbu obsahu čínskými rodilými mluvčími ve standardní mandarínské čínštině.

Tvorba webu a místní hosting

Hosting v Číně? Mít, nebo nemít? Stojí za to ho zvážit, pokud chcete, aby váš web dobře kooperoval s vyhledávačem Baidu. Pomůžeme vám vytvořit web na míru místním uživatelům a jejich zvyklostem. Zajistíme také lokální hosting.

Licence pro provozování webu v Číně

Ačkoliv tato licence není pro zahraniční weby povinná, máme zkušenosti, že Baidu upřednostňuje weby, které ji mají. Licenci pro vás zajistíme. Více o ICP licenci najdete v našem článku Baidu checklist: buďte vidět v největším čínském vyhledávači.

 

Chcete využít příležitostí, které vám čínský trh nabízí?

Získejte náskok před svými konkurenty. Jako jediní SEO specialisté máme reálné zkušenosti na tomto trhu – kontaktujte nás!

Kontaktujte nás!