Zahraniční SEO » Blog » Korejci negooglí, ale naverují. Korejské vyhledávače přehledně

Naver

Korejci negooglí, ale naverují. Korejské vyhledávače přehledně

Plánuje vaše firma vstoupit na korejský trh? Potřebujete, aby se o vás dozvěděli tamější internetoví uživatelé, jejichž komunita platí za nejrychleji rostoucí na světě? Pak se nejprve seznamte
s nejdůležitějšími korejskými vyhledávači.

Není Korea jako Korea

Jen pro pořádek: mluvíme-li o korejských vyhledávačích, myslíme tím samozřejmě nástroje, se kterými se můžete setkat na jihokorejském internetu. Pevnost severokorejského intranetu, čítajícího zhruba třicet ,,webů“ bez klasických domén, vzhledem k tamější politické situaci v dohledné době rozhodně nedobudete.

Jen s Googlem ani Yahoo to nepůjde

Začněme od konce. Chcete-li oslovit ty správné zákazníky, s vyhledávači nevalného významu, jako jsou Yahoo! Korea, Simmani, Apex Systems nebo Korea.net, díru do světa zřejmě neuděláte. Ani
s korejským Googlem si však tohoto asijského tygra neochočíte. Světově nejrozšířenější vyhledávač tu pravidelně používá jen něco málo přes 2 % internetového publika.

Zaměřit se tedy musíte na velké lokální vyhledávače. Téměř 98 % uživatelů se pravidelně vyskytuje na dvou hlavních portálech. Oba jsou si velice podobné a uspějete-li na nich, pokryjete tak prakticky celý korejský internetový trh.

Druhý největší: Daum

Jihokorejskou dvojkou mezi vyhledávacími nástroji je Daum. Tato stránka byla založena v roce 1995. Dnes na něm naleznete početnou komunitu lidí, ze které se mohou profilovat vaši budoucí zákazníci. Pravidelně na něm vyhledává zhruba 20 % uživatelů internetu.

 

Korejske vyhledavace

Zdroj: www.daum.net

Na první pohled vypadají výsledky vyhledávání klasicky – první pozice obsazují placené odkazy. Jejich počet však není ničím omezen. Kdo chce být viděn, musí si své místo na slunci zkrátka zaplatit.

Je dobré vědět, že místní vyhledávače se orientují čistě na lokální trh. Co je ale vůbec nejdůležitější: pokud nejste korejský rodilý mluvčí, budete si muset sehnat schopného překladatele, který vám vaše stránky vytvoří v korejštině. Bez toho si totiž se svým webem u místních vyhledávačů, jak se lidově říká, ani neškrtnete.

 

 

Obraťte se na profesionály na zahraniční internetový marketing.

Kontaktujte nás

 

Naver: jednička na korejském internetu

Nejnavštěvovanějším vyhledávačem je jednoznačně Naver. Vznikl roku 1999 jako vůbec první korejský vyhledávač. Statistiky uvádí, že jej navštěvuje okolo 77 % Korejců, kteří mají přístup
k internetu.

Naver

Zdroj: www.naver.com

SERP Naveru

  • Placené odkazy
  • Organické výsledky vyhledávání
  • Naver Café
  • Naver Encyklopedie
  • Mapy
  • Obrázky
  • Blog
  • Naver Knowledge IN

První místa vyhledávání jsou vyhrazena placeným odkazům. Neobvyklé je, že jich může být podobně jako v případě Daumu neomezené množství. První místa organického vyhledávání se tedy zobrazí až na druhé či třetí straně. Našince možná překvapí, jak jsou výsledky vyhledávání obsáhlé, a také třeba to, že Naver vyhledává klíčové slovo i v příspěvcích na sociálních sítích.

Jak na korejské vyhledávače

Má-li se stránka zobrazovat v korejských vyhledávačích co nejvýše, musí být, jak už jsme řekli, v korejštině, musí být zaindexovaná a samozřejmě také maximálně optimalizovaná. Důležitým faktorem je podobně jako u nás kvalitní obsah.

Více než kde jinde si zde ale musíme dávat pozor na správné zobrazení na mobilech. Příliš tu nefunguje klasický linkbuilding. Jako mnohem důležitější se ukazuje budování propojení se sociálními sítěmi a případně také blog na některém z vyhledávačů. Zajímavé je, že odkazy vedoucí na stránku z jiného než jihokorejského webu nemají např. v Daumu vliv na rank. Lokální off-site optimalizace je tedy v každém případě nutná.

 

 

Obraťte se na profesionály na zahraniční internetový marketing.

Kontaktujte nás