Zahraniční SEO » Blog » Co nás maminka naučila o strategii online marketingu

Co nás maminka naučila o strategii online marketingu

Strategie, marketingový plán, marketingový koncept – říkejme tomu, jak chcete. Na konferencích stále častěji skloňované slovo, které však způsobuje nejednomu markeťákovi děsivé sny. Častěji ale vyvolává nepochopení.


Jsme přeci národem, který si vždycky nějak poradil, tak jakápak strategie?! Ještě teď se setkáváme s názorem: na co reklamu – vždyť stačí dobré doporučení. Ale zapomínáme, že i dobré doporučení je určitý nástroj marketingu. Ať už se jedná o doporučení na internetu ve formě recenzí, nebo doporučení ústní.

strategie maminka

Vždy, když kopnu míč do vzduchu, začne pršet

I takto si mnozí strategii vykládají. Bohužel se ale nejedná o nic víc než
o náhodu. A na podobnou loterii bohužel stále ještě spoléháme víc, než je zdrávo.

Další často opakované názory znějí:

“Zkusíme to, co funguje ve Francii, a pak to použijeme ve Španělsku.”

“Najdeme nějakou utilitku, co to udělá za nás.”

“Najmeme na to někoho, kdo tomu rozumí a zaručí nám výsledky.”

“Minule jsme koupili PR článek a mělo to úspěch. Tak to tak budeme dělat
s každým klientem.”

Co je tedy vlastně ta strategie?

Vzpomeňte si na dobu, kdy jste byli malí prcci a hrozně jste toužili po těch kartičkách hokejistů / fotbalovém míči / poníkovi / hodinách klavíru … (doplňte dle potřeby). Šli jste jen tak za svou ustaranou maminkou, třeba zrovna když vyklepávala koberce, a řekli jste jí „chci to a to“?

Asi ne. Pravděpodobně jste měli nějakou svou strategii, jak na maminku. Ať už to bylo cokoliv – sliby, slzy, škemrání, výměnný obchod s domácími pracemi, magická věta, či dokonce vyhrožování.

Prostě:

  • znali jste svou maminku,
  • věděli jste, kdy je nejvhodnější doba,
  • věděli jste, jak nejlépe začít, jakou taktiku zvolit,
  • znali jste pro svou taktiku nejvhodnější kanály (osobně, telefonicky, přes tatínka …),
  • a hlavně – věděli jste, proč to tak moc chcete.

Asi byste nedosáhli svého, pokud byste použili nějakou „vychytávku“ – třeba poslat mladšího brášku. To by asi neprošlo. A úspěšná by asi nebyla ani stejná taktika, kterou použil spolužák Fanda, když chtěl jednou nové “ká dvojky”…

Tuto analogii nebudu polopaticky převádět na prostředí online marketingu. Ti přemýšliví si to už určitě odvodí. Jen prosím žádný bod nevynechte!

Jinak dostanete od svých zákazníků klepačkou na koberce  😉