Zahraniční SEO » Blog » Co je vlastně to mezinárodní SEO?

Co je vlastně to mezinárodní SEO?

Definice dle Moz:

Mezinárodní SEO je proces vytváření vaší webové stránky tak, aby vyhledávače byly schopny snadno identifikovat, které země chcete oslovit a jaké jazyky používáte při podnikání.

Jaký je ale další názor?

Podle mého názoru je tato definice neúplná, jelikož:

Mezinárodní SEO se netýká pouze „vytváření webové stránky“. Zahrnuje mnohem více činností, jako jsou geotargeting, standardní SEO a marketingová lokalizace.

„… tak, aby vyhledávače byly schopny snadno identifikovat, které země chcete oslovit a jaké jazyky používáte při podnikání” – toto je ve skutečnosti definice geotargetingu, nikoliv mezinárodního SEO.

Podle mého názoru zní správná definice mezinárodního SEO takto:

Mezinárodní SEO je proces vytváření vašich webových stránek a jejich propagace v mezinárodním prostředí (obvykle na několika trzích zároveň) za účelem jejich zviditelnění v různých vyhledávačích (zahraničních vyhledávačích) nebo v různých lokálních verzích stejného vyhledávače.

co je to mezinarodni seo

Geotargeting

Geotargeting je proces vytváření webové stránky takovým způsobem, aby vyhledávače získaly informaci o tom, která část webové stránky cílí na uživatele v určitých zemích nebo na uživatele hovořící konkrétními jazyky.

Geotargeting není hodnoticím signálem nebo faktorem, ale zvyšuje relevanci webové stránky pro lokálně specifické dotazy.

Podle Wikipedia:

Geotargeting (…) je metoda určení geografické polohy návštěvníků webové stránky a poskytnutí odlišného obsahu různým návštěvníkům podle znaků jejich polohy, jako je země, region/stát, metro code/PSČ, organizace, IP adresa, ISP nebo další kritéria.

Wordstream uvádí:

Geo-targeting neboli geotargeting popisuje metodu poskytování odlišného obsahu webové stránky různým uživatelům této stránky na základě jejich geografické polohy.

Kissmetrics píše:

Geotargeting je aktivní odezvou na geolokaci: Po určení polohy návštěvníka podle IP,/nebo WiFi /, GPS údajů (= „geolokace”) je předkládán obsah specifický pro tuto polohu (= „geotargeting”). Touto polohou může být země, stát či jiný znak.

Příklad:

Americká společnost chce oslovit uživatele ve Velké Británii, Austrálii a Kanadě. Chce vytvořit samostatné verze pro jednotlivé země v angličtině, ale je zde jeden problém: obsah se bude lokálně lišit (specifické údaje), ale zároveň bude ve velké míře stejný (duplikát).

Společnost tedy musí vytvořit své geo-signály – jako je nastavení geografického cíle v Search Console lokální faktory – tak, aby vyhledávače věděly, která verze cílí na které zákazníky a nepovažovaly tyto verze za duplikáty.

Standardní SEO v mezinárodním prostředí

Principy SEO jsou stejné pro domácí i mezinárodní webové stránky. Jediný rozdíl spočívá v tom, že nepoužíváte stejný obsah ve stejném jazyce pro více trhů, ale upravíte jazyk a rozsah obsahu pro konkrétní trh.

Jinými slovy – proces se mírně liší, neboť na rozdíl od standardního SEO zahrnuje i lokalizační úkony.

Marketingová lokalizace

SEO pro mezinárodní trhy zahrnuje lokalizaci marketingové komunikace, jako je obsah webových stránek, sociální média a vytváření komunity. Některé z úkolů můžete buď zadat rodilým mluvčím a místním marketingovým specialistům, nebo provést internacionalizaci/lokalizaci obsahu, který již máte.

Pokud chcete zachovat silnou globální značku, internacionalizujte obsah:

mezinárodní workflow

Proces internacionalizace: překlad > kontrola místními obyvateli >shromáždění návrhů > vytvoření globálního tónu komunikace > finalizace zdrojového obsahu > překlad pomocí TOV > korektura

Pokud se chcete efektivně přiblížit k  místním trhům, lokalizujte obsah:

lokalizace workflow

Proces lokalizace: průzkum klíčových slov > sepsání souhrnu > transkreace > korektura > kontrola implementace klíčových slov > A/B test

Co je to transkreace?

Transkreace je kombinace překladu, copywritingu, znalosti jazyka, kultury dané země a znalosti marketingu.

Rozdíl mezi mezinárodním SEO a globálním SEO

Mezinárodní (nebo také zahraniční) SEO se zaměřuje na konkrétní trhy, zatímco globální SEO cílí na zákazníky celosvětově. Jinými slovy – v případě mezinárodního SEO se měří úspěch v rámci určitého trhu nebo skupiny uživatelů hovořících konkrétním jazykem, zatímco v případě globálního SEO se pouze ujistíte, že je váš obsah dostupný po celém světě co největšímu počtu uživatelů.

Typickým přístupem v rámci globálního SEO je internacionalizace.

Příklad:

Softwarová společnost vyvinula aplikaci pro lokální uživatele na domácím trhu. Výsledky jsou skvělé, proto se rozhodla expandovat do zahraničí.

Může zvolit jeden z následujících přístupů:

1. Identifikuje hlavní trhy, lokalizuje svou webovou stránku do místních jazyků a vytvoří lokální programy péče o zákazníky a distributorské kanály.

2. Bude pracovat na své globální značce, identifikuje globální zákazníky bez ohledu na to, kde se nacházejí, a nabídne jim podporu v anglickém jazyce.

Při zvolení prvního přístupu společnost využije mezinárodní SEO, zatímco ve druhém případě globální SEO.

Nejste si stále jisti tím, zda potřebujete globální SEO? Napište nám, můžeme to probrat po e-mailu, Skypu nebo telefonu.